Vi som är så jäkla duktiga!

Drömde inatt att jag köpte en full godispåse, fan vilken ångest jag fick men va skönt att det hela var en dröm! Sånt kan ju få en ur jängorna (stavas det så?)

IALLAFALL, har kört älskade Easy Line idag, sjukt härligt och jobbigt. Testa om ni kan/vill/vågar! Det känns i musklerna vill jag lova!

Så hur gick det med keso-plättorna igår vill ju alla såklart veta! DET VAR DET GODASTE PÅ LÄNGE. Det var sjukt enkelt och gott som fan! Höll mig mätt i ca 8 timmar på det! Sug på den, alla kolhydratsätare där ute!

Jag har börjat känna mig splittrad. Jag känner nästintill hat mot alla andra LCHf:are då de alltid ska vara SÅ JÄKLA DUKTIGA. Och nu vill jag pointera vilka detta är; det är de som ständigt måste visa hur duktiga de är samt att kritisera andra för att ”det är inte riktigt LCHF”. Det har blivit som religion som typ kristendomen som är uppdelad i ja…vet inte hur många olika delar men där de har delat sig för att de inte håller med de andra. Det är lite så med LCHF också. Det är vissa som är som diktatorer som ständigt måste kritisera och döma andra. Typ en sak som LCHF-bakning. Det är vissa som anser att det inte finns bakning inom lchf för det ska inte finnas söta saker eller efterrätter. Sen pryds tidningar och bloggar av recept och liknade. Sen finns det choklad sötat med t.ex stevia istället för socker, rätt eller fel? Det är ingen som ska säga till mig vad jag ska äta eller inte. Jag vill snart inte säga att jag äter LCHF för det finns så många olika vägar att gå.

Nej, det jag vill säga är att LCHF är olika för olika människor och bör anpassas olika för olika människor. Vi behöver inga LCHF-fascister som ska styra och ställa och trycka ner andra. De är inga övermänniskor som kan sparka på andra som inte äter som dem! Även om jag inte vill äta kolhydrater i större mängder kommer jag aldrig hacka, mobba eller trakasera de som väljer att göra det. Folk måste själva ta ansvar för sina kroppar då de ska leva med den.

 

Ok, nu har jag fått ur mig det! Känns bra.

 

Så KESO-PLÄTTAR: receptet är taget från 56kilo-bloggen vilket är en jättefin och bra blogg för LCHF:are (höhö) och jag gillar att Åse har en sund syn på mat och Lchf. Bra förebild helt enkelt!

1 portion – (2-4 plättar)

1 ägg
125 g keso (1/2 liten burk)
0,75  msk fiberhusk
En nypa salt.

Mixa och låt stå ett tag. Stek på medelvärme tills plättarna har en fin yta. Mina blev inte lika fina som Åses men de var riktigt goda!

 

 

bild

 

mums!

 

 

Kommentera

